Puur voor de looks zou ik de Continental TKC 70 Rocks willen proberen, eventueel de gewone TKC 70 (met doorlopend middenvlak). Veel afschuinen gaat toch niet met de Sportser vanwege steppies/uitlaat/jiffy die aan de grond komen, dus een sportieve band is niet nodig en zo'n 75/25 % Enduro band zou ruim voldoende moeten zijn om toch normaal de bocht om te kunnen.
Iemand die ervaring hiermee en/of commentaar heeft?
Zojuist mailwisseling met Conti gehad, de TK70 en TK70 Rocks zijn niet in 16 " leverbaar, worden niet gemaakt.
Verder gespeurd en b.v. de Michelin Anakee Adventure is ook niet in 16 ", beide beginnen pas bij 17 " Vooralsnog is de Pirelli MT 60 RS wel in 150/80 B16 leverbaar en heeft ook een bijpassende voorband 100/90-19 57H.
Die Dunlops van @MoneyFor zien er niet uit alsof je ze op een Sportster hebt gehad?
De D249F 150-80 / 16" (voorband) past op mijn achterwiel maar is niet als achterband ontworpen en er is geen versie bij Dunlop als 150/80 achterband en 100/90 voorband.
Tot nu toe is de enige set die ik kan vinden de Pirelli MT 60 RS 150/80 B16 77H Achterband, RF i.c.m. Pirelli MT 60 100/90-19 57H Voorband. Die zien er wat minder kek uit en ik heb nog geen idee hoe ze op de weg liggen, dat wil ik eerst uitzoeken.
Vanmiddag bij Taco-Motos langsgeweest en daar 'Bates' banden gezien, zijn er o.a. in 100 / 90-19 57T en 130 / 90B16 73T en zien er echt heel grof uit. Geen idee hoe de wegligging is en ook niet hoe snel ze slijten maar ik zie ze wel zitten
Geen ervaring met deze maar wel met die ik hier eerder op een foto heb geplaatst, dat waren echt de grootste kut banden die ik ooit heb gehad. Met droog viel het nog mee maar met nat een echte ramp, mijn ervaring leert me ook dat je dat gewoon met alle "noppen" banden profielen hebt. In wezen zijn die noppen gemaakt om op het onverharde te presteren maar absoluut niet op het asfalt. Met regen zat ik echt op een glijbaan en totaal geen vertrouwen in de band omdat je gewoon geen gevoel had wat die deed. Diegene die jij toont zijn dan nog meer noppen dan die ik had, zou er niet aan beginnen persoonlijk.
Ik heb inmiddels van iemand die ze (nog steeds) gebruikt te horen gekregen dat je op een 5.000 km duurzaamheid moet rekenen, da's me te weinig, dan sta ik tweemaal per jaar bij de bandenboer
Uiteindelijk met verstand ipv emotie gekozen en er vandaag een set 'Michelin Commander III Cruiser' om laten leggen. Eerste stuk rustig gereden maar ze vallen me helemaal niet tegen, vooral de lengtegroeven in het asfalt merk ik vrijwel niet meer waar ik met de HD fabrieksbanden altijd een slinger voelde.
OEM bandjes gingen wel 17.000 km mee, achterband wel flink z'n tijd gehad en erg aan het cuppen maar voorband zou nog eens 10.000 mee kunnen.