Db killer of niet?

Plaats hier je alledaagse berichten. Post your common messages here.
FdeRooij
5-9
5-9
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 feb 2023 18:19

Db killer of niet?

Ongelezen bericht door FdeRooij »

Avond!

Vraagje; aanstaande zomer mijn eerste buitenland rit gepland met vrienden! Waarschijnlijk rit duitsland en in alle waarschijnlijkheid Engeland/Ierland.

Echter… onder de dikke 48, zitten V&H zonder DB Killer. Is het verstandig DB Killers aan te schaffen of wellicht beter originele uitlaten er onder knallen?

En dan nog een vraag waaruit wellicht wel blijkt dat deze knaap nog een rookie is; moet de injectie van mijn Forty Eight uit 2013 bij het veranderen van de uitlaat niet opnieuw afgesteld/getuned worden?

Alle hulp en antwoorden zijn welkom. Vele dank! :thumbsup:
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 464
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45

Re: Db killer of niet?

Ongelezen bericht door Patman »

Ja, Duitsland is streng. Anderzijds, als je ze niet erin hebt en je trekt niet de aandacht, kan er niks aan de hand zijn. Vraag je aandacht, krijg je aandacht.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)

Re: Db killer of niet?

Ongelezen bericht door EasyWim »

Ik zou voor een buitenland rit altijd de originele dempers even monteren. Tijdens een vakantie zit je niet op gezeik en gedoe te wachten. Ik pas de mapping niet aan als ik tijdelijk andere dempers erop zet. Meestal komt er eerder meer dan minder benzine in de cilinders door de aangepaste mapping, volgens mij kan dat niet veel kwaad.
Gebruikersavatar
Johan m
500-599
500-599
Berichten: 554
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08

Re: Db killer of niet?

Ongelezen bericht door Johan m »

FdeRooij schreef: 22 feb 2023 21:00 Avond!

Vraagje; aanstaande zomer mijn eerste buitenland rit gepland met vrienden! Waarschijnlijk rit duitsland en in alle waarschijnlijkheid Engeland/Ierland.

Echter… onder de dikke 48, zitten V&H zonder DB Killer. Is het verstandig DB Killers aan te schaffen of wellicht beter originele uitlaten er onder knallen?

En dan nog een vraag waaruit wellicht wel blijkt dat deze knaap nog een rookie is; moet de injectie van mijn Forty Eight uit 2013 bij het veranderen van de uitlaat niet opnieuw afgesteld/getuned worden?

Alle hulp en antwoorden zijn welkom. Vele dank! :thumbsup:
Ik zou er op zijn minst een paar binnendempers in doen voor een buitenlandrit, om die mapping van de computer zou ik mij voor een paar honderd kilometer niet druk maken. (Disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk als er wel iets mis zou gaan, ik zeg alleen dat ik mij er geen zorgen over maak).
Gebruikersavatar
botoo
350-499
350-499
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22

Re: Db killer of niet?

Ongelezen bericht door botoo »

Ik heb niet het idee dat DB killers in een V&H veel verschil maken, dus imho hoef je het daar niet voor te doen, V&H is luid, erg luid. Zelf heb ik met SE canons zonder DB killers gewoon in DE gereden en zonder problemen, ook voorbij een polizei controle, het is dus voor een groot deel zoals Patman zegt: 'Vraag je aandacht, krijg je aandacht.' de meeste herrie komt uit je rechterpols met of zonder DB killer.
💀 memento mori 💀
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3198
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Contacteer:

Re: Db killer of niet?

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Een gewone DB killer doet in de V&H niet echt heel veel of je moet deze al gaan aanpassen en testen en testen, ik zou als je ze hebt gewoon
even de oem dempers erop zetten en klaar. Mapping maakt niet zoveel uit voor die rit maar mocht je een FP3 hebben zit de oem map er direct
terug in natuurlijk.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
ronnie
350-499
350-499
Berichten: 372
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven

Re: Db killer of niet?

Ongelezen bericht door ronnie »

Zoals al gezegd: wil je aandacht, krijg je aandacht. Ik heb al vele landen gezien en heb nog nooit aan alle regels voldaan..
Rustig aan in de dorpjes en drukke gebieden, dan zal het vast goedkomen. Er blijven genoeg stukken over waar je de zaak eens lekker bulderend open kunt trekken :D

In het weekend in de eifel is het wel vaak prijs met controles, maar ook daar nog nooit problemen gehad. Het scheelt misschien dat ik bijna altijd alleen rij..

Dempers tijdelijk vervangen is goed te doen, maar ik heb een compleet systeem eronder hangen, dat extra werk weegt voor mij niet op tegen een extra risico
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1208
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15

Re: Db killer of niet?

Ongelezen bericht door Peke »

Ik heb de super Quist baffle in mijn V&H vind m dan veel te stil :) dus voor het buitenland kun je die zelf gemakkelijk monteren. Opnieuw afstellen was niet nodig volgens Harliepleats.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)

Re: Db killer of niet?

Ongelezen bericht door EasyWim »

Ze zeggen volgens mij dat de db killers in de V&H's het geluid zo'n 3 dB naar beneden brengen. Ik heb ze er zelf ook standaard inzitten en vind toch wel dat het echt wel uitmaakt in herrie. Voor agenten kunnen ze net het verschil betekenen tussen overmatige herrie en een wat luider geluid. Ik denk dus dat je alleen met de dB killers erin al minder kans hebt om aangehouden te worden. Maar tijdens een geluidstest zak je dan natuurlijk nog steeds als een baksteen ;)
Gebruikersavatar
brede aap
200-349
200-349
Berichten: 262
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12

Re: Db killer of niet?

Ongelezen bericht door brede aap »

En, hoe heb jij dit aangepakt? Heeft de motor nog te rijk gestaan met bijvoorbeeld de originele dempers?
Plaats reactie