Forty Eight projektje
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Forty Eight projektje
Inderdaad, zonder beugel hangt je tas aan de bovenzijde aangetrokken en sommige doen ook een riem aan de achterbrug, dat kan , geen probleem
want zo voorkom je dat de tas in de bocht gaat meehangen. Maar je riem rekt uiteindelijk wat uit door altijd dat in en uitveren dus rekken, dus eens
kijken of je de onderste riem niet een beetje kan aantrekken. Dit geeft geen probleem zolang je dat doet terwijl er niemand op de motor zit .
Een frame of beugel voorkomt dat probleem bij de grotere tassen, ik heb die van mij gewoon gemaakt uit plat ijzer van 30 x 5mm en dan de vorm van
de tas genomen en in elkaar gelast. De ene kant hangt op de bout waar normaal de passenger peg zit en de andere bovenaan met een beugel die ik
heb geplooid om het frame achter het batterij deksel. Hangt super stevig vast op deze manier.
want zo voorkom je dat de tas in de bocht gaat meehangen. Maar je riem rekt uiteindelijk wat uit door altijd dat in en uitveren dus rekken, dus eens
kijken of je de onderste riem niet een beetje kan aantrekken. Dit geeft geen probleem zolang je dat doet terwijl er niemand op de motor zit .
Een frame of beugel voorkomt dat probleem bij de grotere tassen, ik heb die van mij gewoon gemaakt uit plat ijzer van 30 x 5mm en dan de vorm van
de tas genomen en in elkaar gelast. De ene kant hangt op de bout waar normaal de passenger peg zit en de andere bovenaan met een beugel die ik
heb geplooid om het frame achter het batterij deksel. Hangt super stevig vast op deze manier.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Forty Eight projektje
Nog eens iets gemaakt voor de Forty Eight, ik weet je koopt ze voor een prikje op Ali maar van deze zijn er geen 2 want ik heb er 3 gemaakt .
2 voor de vooras en 1 voor de achteras, aan de andere zijde van de achteras zit de sidemount van de n° plaat dus daar had ik geen nodig. Heb ze ook
zo klein, lees kort mogelijk gehouden in de lengte want de meeste zijn nog eens 10mm langer dan de as.
Zijn gemaakt uit aluminium, het leuke is dat je dat ook kan bewerken met freesjes van de bovenfrees
Gemonteerd op de motor,
2 voor de vooras en 1 voor de achteras, aan de andere zijde van de achteras zit de sidemount van de n° plaat dus daar had ik geen nodig. Heb ze ook
zo klein, lees kort mogelijk gehouden in de lengte want de meeste zijn nog eens 10mm langer dan de as.
Zijn gemaakt uit aluminium, het leuke is dat je dat ook kan bewerken met freesjes van de bovenfrees
Gemonteerd op de motor,
- beemer_e91
- 200-349
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 03 dec 2018 15:28
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 76 times
Re: Forty Eight projektje
Het zijn de kleine details. ziet er weer netjes uit.
Ik ben er ook aan het maken. Nog wel van RVS, hadden zo geen alu meer liggen op het werk.
Ik ben er ook aan het maken. Nog wel van RVS, hadden zo geen alu meer liggen op het werk.
they say: loud pipes save lives
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Forty Eight projektje
Thanks,
Ja ik ben zelf ook een RVS man maar als het even kan en heb alu dan is het wat prettiger om ze daarvan te maken, RVS is dikwijls
zeer taai om te bewerken en geraak ik ook niet zo makkelijk meer aan in grotere diameters.
Ja ik ben zelf ook een RVS man maar als het even kan en heb alu dan is het wat prettiger om ze daarvan te maken, RVS is dikwijls
zeer taai om te bewerken en geraak ik ook niet zo makkelijk meer aan in grotere diameters.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Forty Eight projektje
Zoals ze er bij staat vandaag, eigenlijk af voor mij buiten de achtervering, die haal ik in oktober uit elkaar om de veren zelf zwart te poederlakken idem
met de zijpikkel want die blijft maar roesten nu dus tijd om die grondig aan te pakken.
met de zijpikkel want die blijft maar roesten nu dus tijd om die grondig aan te pakken.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Forty Eight projektje
Heb de vering gisteren gedemonteerd, de veren gestraald en gepoederlakt.
Met de achtervering te demonteren kreeg ik weer een plotse ingeveing , waarom het gaatje voor de duozadel niet dichtlassen en
het spatbord opnieuw lakken, zo is dat toch ook weer net iets anders dan een andere
De fenderstrutcovers heb ik meteen ook maar ontdaan van de bestaande poedercoating omdat er wat roestvorming aan het ontstaan
was onder de coating en nu alles toch uit elkaar ligt kon ik dat beter ook weer meteen aanpakken.
Wordt uiteraard weer vervolgd.....
Met de achtervering te demonteren kreeg ik weer een plotse ingeveing , waarom het gaatje voor de duozadel niet dichtlassen en
het spatbord opnieuw lakken, zo is dat toch ook weer net iets anders dan een andere
De fenderstrutcovers heb ik meteen ook maar ontdaan van de bestaande poedercoating omdat er wat roestvorming aan het ontstaan
was onder de coating en nu alles toch uit elkaar ligt kon ik dat beter ook weer meteen aanpakken.
Wordt uiteraard weer vervolgd.....
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Forty Eight projektje
Het spatbord is klaar en staat strak in de 2k lak en zonder het gaatje voor een duozadel , de fendercovers en afdekdopjes voor de vering heb ik opnieuw gepoederlakt.
Dit laatste heeft wat langer geduurd dan gedacht omdat ik maar één voor één in m'n oven kreeg en dan nog schuin. Was dus niet zo makkelijk om het op te hangen en de
eerste had ik met m'n handen geraakt dus kon ik opnieuw beginnen maar uiteindelijk is het eindresultaat zeer mooi.
Nu nog het spatbord aan de onderzijde in steenslag coating zetten zodat het weer 100 jaar mee kan maar hiermee wacht ik nog een dag of twee omdat ik het wil
aftapen aan de buitenzijde om spuitnevel te voorkomen maar de lak is nog iets te vers en kan beter nog een 48uur wachten.
Dan volgende week de boel weer in elkaar zetten.
Dit laatste heeft wat langer geduurd dan gedacht omdat ik maar één voor één in m'n oven kreeg en dan nog schuin. Was dus niet zo makkelijk om het op te hangen en de
eerste had ik met m'n handen geraakt dus kon ik opnieuw beginnen maar uiteindelijk is het eindresultaat zeer mooi.
Nu nog het spatbord aan de onderzijde in steenslag coating zetten zodat het weer 100 jaar mee kan maar hiermee wacht ik nog een dag of twee omdat ik het wil
aftapen aan de buitenzijde om spuitnevel te voorkomen maar de lak is nog iets te vers en kan beter nog een 48uur wachten.
Dan volgende week de boel weer in elkaar zetten.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Forty Eight projektje
Zoals gewoonlijk geen tijd om te wachten , spatbord is inmiddels gespoten in anti steenslag langs de binnenzijde en heb alles terug gemonteerd.
De zwarte veren staan zo veel beter , voor mij dan toch
Ook het wegwerken van dat stomme gaatje voor duozadel draagt veel bij tot het strak maken van het spatbord.
Uiterlijk kan ik nu niets meer doen aan deze 48, misschien als de verveling toeslaat de grenadeplate nog eens vervangen maar
al bij al heeft deze nog maar slechts een 3500km op de teller staan.
Ik zou zelfs vergeten dat ik een complete vervangset heb in RVS bouten voor het motorblok, die kan ik nog een keertje monteren
met ceramic grease uiteraard en dan rest er mij niet zo veel meer dan hem een keertje in de te koop sectie zetten
De zwarte veren staan zo veel beter , voor mij dan toch
Ook het wegwerken van dat stomme gaatje voor duozadel draagt veel bij tot het strak maken van het spatbord.
Uiterlijk kan ik nu niets meer doen aan deze 48, misschien als de verveling toeslaat de grenadeplate nog eens vervangen maar
al bij al heeft deze nog maar slechts een 3500km op de teller staan.
Ik zou zelfs vergeten dat ik een complete vervangset heb in RVS bouten voor het motorblok, die kan ik nog een keertje monteren
met ceramic grease uiteraard en dan rest er mij niet zo veel meer dan hem een keertje in de te koop sectie zetten
- RoelVP
- 350-499
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
- Has thanked: 245 times
- Been thanked: 255 times
Re: Forty Eight projektje
Hij is wel mooi geworden, je hebt er duidelijk veel werk in gestoken met oog voor detail!
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
- EasyWim
- 800-899
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
- Locatie: Purmerend (NL)
- Has thanked: 637 times
- Been thanked: 472 times
Re: Forty Eight projektje
Ik heb staan twijfelen tussen een 48 en een 883. De kleinere tank van de 48 heeft mij tegengehouden omdat ik hem heel praktisch dagelijks gebruik voor woon-werk verkeer. Maar hij is zeker mooi. Die witte wangen op de banden dragen daar een hoop aan bij. Knap staaltje werk.
PS. hoe houd je die wangen van de banden wit? Zeker alleen rijden als het droog is of kun je ze goed schoonmaken?
PS. hoe houd je die wangen van de banden wit? Zeker alleen rijden als het droog is of kun je ze goed schoonmaken?
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Forty Eight projektje
Ik rijd zowel bij droog als nat weer enkel met sneeuw zal ik eerder de quad nemen en wagen als laatste redmiddel
Ik reinig de white-walls gewoon met WD40 , werkt perfect wel niet zomaar overal gaan opspuiten dat alles volhangt maar op een doek aanbrengen
en zo de witte rand reinigen. Wel altijd wachten tot de band goed droog is, logish lijkt me, en dan veel WD40 op de doek en goed inwrijven en dan
nawrijven met droge doek. Ik blok de motor op zodat je de wielen kan ronddraaien, dat werkt het makkelijkst.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer: